Wednesday, June 30, 2010

jentayu by hudhurul_qalb (introduction)

Jentayu melambai, memanggil-manggil sang pencinta yang semakin hanyut dengan igauan syair-syair indah berbaur cinta.Aduhai sang pencinta, andai dapat ku usik kalbumu pasti terpancar betapa hangatnya cintamu meskipun salju turun membasahi bumi. Sudah namanya sang pencinta, tidak lekang dengan senyuman disebalik sebuah lamunan yang jauh nun di ufuk timur.Segalanya indah,tetapi tidak kah kamu tahu wahai sang pencinta, indahnya cintamu tak mungkin kekal selamanya.Kau mengagungkan setiap kalimah cinta, dijalin dan disulam dengan manik-manik cinta yang terpancar permata yang bergemerlapan.Cantik dan indahnya cintamu wahai sang pencinta.Syahdunya segala bait-bait lagu yang kau dengarkan,terasa menusuk ke dalam kalbu,membuatkan aku juga terpena dengan aura cintamu.Susunan bait-bait lagu melankolik sedikit menyentuh jauh disudut hati ku.Bukan kerana sumbangnya nurkilan mu wahai sang pencinta, tetapi kerana sirna yang ada dalam hidup ku.Aku pernah membenci pada manusia si pencinta. Aku juga seperti mu sang pencinta, dahulunya terlalu mengagungkan cinta. Kaca ku anggap permata, begitu bodohnya aku ketika itu.percayakan sebuah ungkapan cinta yang sebenarnya hanya sebuah kata-kata yang dibibir sahaja. Aku hanyut dengan ungkapan 'I love you’.

p/s: any idea ttg story nie??? need help...

No comments: